Igény beadása Ügyfélkapun keresztül
A Saját Hiteljelentés kérelem / Kifogás / Tárolhatósági nyilatkozat módosító kérelem elektronikus úton is benyújtható Társaságunkhoz, ha azt úgynevezett elektronikus aláírással látja el.
Felhívjuk azonban a figyelmét, hogy az elektronikus aláírás nem a kézzel írott aláírás szkennelt, digitalizált változata. Megjelenését tekintve egészen más, ugyanakkor jogilag pontosan annyit ér, ha elektronikusan (digitálisan) írunk alá egy okiratot, mintha a kinyomtatott iratot láttuk volna el kézzel írott aláírással.
A Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény értelmében a teljes bizonyító erejű magánokiratnak, azon belül is a fokozott biztonságú elektronikus aláírással ellátott, elektronikus formában benyújtott kérelemnek, – amennyiben rendelkezik cégkapus belépéssel – az alábbi módon tud eleget tenni:
- Társaságunk honlapjáról letölti a megkeresésére vonatkozó formanyomtatványunkat.
- A letöltött kérelemben megadja az igényléshez szükséges adatokat, majd a kérelmet lementi a számítógépére.
- Felkeresi a mo.hu weboldalt (https://mo.hu/szuf_avdh_feltoltes)
- A Húzza ide a file-t a feltöltéshez négyzetbe behúzza a számítógépére lementett és kitöltött kérelmet.
- Kiválasztja a hiteles pdf. opciót, majd az ÁSZF elfogadását követően a feltöltés menügombra kattint.
- Ezt követően a rendszer a kau.gov.hu weboldalra irányítja, ahol saját felhasználó nevével és jelszavával be kell jelentkeznie az Ügyfélkapujába.
- A szolgáltatás ezután elhelyezi az elektronikus aláírást a nyomtatványon.
- Sikeres elektronikus aláírást követően, a kérelmét megküldi a BISZ Zrt.-nek az info(kukac)bisz.hu e-mail címre.
FONTOS! A magyarorszag.hu –n keresztül megküldött kérelmek csak és kizárólag 24 órán belül tölthetők le, azt követően már nem! Kérjük, hogy ennek figyelembe vétele mellett munkaszüneti napokon és a hétvégén mellőzék a megkeresés(ek) benyújtását.
Más személy Ügyfélkapuján keresztül nem nyújthatja be kérelmét!
Ügyfélkapus hitelesítés esetén, a Saját Hiteljelentést kizárólag az adatszolgáltatást saját magára igénylő személy hitelesítheti, továbbá kérjük, hogy a nyomtatvány kézbesítését kizárólag az ügyfélkapus regisztráció során megadott e-mail címére kérje.
Amennyiben az Ügyfélkapus regisztrációja során megadott e-mail címét már nem használja, akkor megkeresését küldje meg eredetiben, postai úton, két tanúval tanúztatva (olvasható név, lakcím, aláírás) vagy igényelje meg valamelyik pénzintézeten keresztül. Erre a lehetőségre a Központi Hitelinformáció Rendszerről szóló 2011. évi CXXII. törvény (Khrtv.) kötelezi az összes magyarországi pénzintézetet. A Saját Hiteljelentés szolgáltatás ebben az esetben sokkal gyorsabb, egyszerűbb, a Kérelmezőt költségtérítés és egyéb díj a szolgáltatásért nem terheli.
Tájékoztatjuk, hogy a kérelme, abban az esetben is teljes bizonyító erejű magánokiratnak számít, ha azt kizárólag kézzel írva készíti el. Ebben az esetben nem szükséges a tanúztatás. Az ilyen módon elkészített kérelem (formanyomtatvány szerinti adattartalommal) postai úton, eredetiben juttatható el a fentiekben megadott postacímünkre.